.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دستور رئیس‌جمهور برای برآورد و پرداخت خسارت برف شمال/ 6 نفر در برف جان باختند، 589 نفر مصدوم شدند
امدادرسانی به افراد گرفتار در برف و کولاک استانهای مازنداران و گیلان ادامه دارد.

 شمال نیوز: رئیس جمهوری در جلسه هیات دولت روز چهارشنبه به دستگاه های اجرایی ماموریت داد خسارات وارده به دامداران، کشاورزان و مسکن مردم را برآورد کرده تا نسبت به تامین اعتبار و پرداخت آن از سوی دولت اقدام شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این جلسه ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر، به بارندگی های اخیر در کشور اشاره کرد و آن را با توجه به شرایط کمبود آب و خشکسالی در سالهای متمادی، نعمت الهی دانست که همزمان با رحمت معنوی دهه مبارک فجر، ملت ایران را بهره مند ساخته است.
روحانی همچنین با اشاره به بارش کم سابقه برف در استان های مازندران و گیلان، ضمن قدردانی و تشکر از صبر و بردباری مردم و همراهی و همکاری با دستگاههای اجرایی، از ستاد مدیریت بحران، دستگاههای اجرایی، سازمان صدا و سیما، نیروهای بسیج، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران که با جدیت فراوان در جهت کاهش مشکلات مردم تلاش کردند نیز قدردانی کرد.
حجت الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه با اشاره به شدت سرما و برودت هوا و به منظور جلوگیری از بروز مشکلات برای هموطنان، مردم را به صرفه جویی در مصرف گاز و برق توصیه کرد.

 
 هلال احمر مازندران به 15هزار نفر در بحران برف امداد رسانی کرد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت : امدادگران این جمعیت تاکنون به 15 هزار نفر از شهروندان درگیر در بحران برف در غرب استان امدادرسانی کرده اند. همچنین در پنج روز گذشته امدادگران استان 300 نفر را نیز در مکان های امن اسکان دادند. در حوادث ناشی از برف و کولاک در مازندران 250 نفر دچار مصدومیت شدند که از این تعداد 46 نفر به همراه دو خانم باردار به مراکز درمانی انتقال یافتند.
مهدی ولی پور افزود:امدادرسانی و توزیع هزاران بسته غذایی میان خانواده های گرفتار شده در برف و نجات پنج کوهنورد گمشده در ارتفاعات نوشهر نیز از دیگر خدمات امدادگران هلال احمر در این مدت بود.همچنین برای تسریع در روند امدادرسانی، از روز گذشته چند تیم امدادی از استان های گلستان، تهران، البرز و سمنان نیز به کمک امدادگران مازندران شتافتند. دو فروند بالگرد امدادی نیز در عملیات امداد و نجات مشارکت دارند و تا کنون بیش از پنج تن دارو و مواد غذایی را به مناطق کولاک زده انتقال دادند.
ولی پور از رهاسازی دو هزار و 500 خودرو و همچنین رهاسازی یکهزار واحد منزل مسکونی از محاصره برف خبر داد و گفت : در این مدت 650 تخته پتو ، 41تخته چادرامدادی ، شش هزار و 400 بسته غذایی، 250 هزار قرص نان ،20 هزار قوطی انواع کنسرو ، 57 هزار و 500 بطری آب معدنی ،400کیلو روغن نباتی،100کیلو پنیر ، دو هزارو 500کیلو خرما ،650کیلوقند و 550کیلو نایلون هم میان آسیب دیدگان توزیع شد.
در پنج روز گذشته یکهزار نیروی عملیاتی در قالب 157تیم ، 18آمبولانس و 55خودروی امدادی کمک دار در مناطق غرب مازندران خدمات امدادی به مردم ارائه کردند.


آمار قربانیان و مصدومان برف در گیلان
معاون درمانی علوم پزشکی گیلان گفت: آمار مصدومین ناشی از برف 589 نفر بوده است که 6 نفر نیز بر اثر حادثه مرتبط با برف فوت کرده‌اند.
دکتر با اشاره به آمار مصدومینی که طی 5 روز گذشته به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند، اظهار کرد: آمار مصدومین ناشی از برف 589 نفر بوده است.
معاون درمانی علوم پزشکی گیلان کل فوتی‌های 5 روز گذشته را 60 نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد 6 نفر مرتبط با برف بوده اند که بر اثر لغزش یا سقوط از ارتفاع فوت شده‌اند.

تکذیب مرگ در پی یخ‌زدگی در مازندران
مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران کشته شدن شهروندان در پی بارش برف و یخبندان را شدیدا و قویا تکذیب کرد و از شرکت ملی گاز ایران خواست با توجه به قرار گرفتن مازندران در انتهای خط لوله انتقال گاز، تمهدیدی برای کاهش افت فشار در این استان اتخاذ کنند.
هادی خنجری درباره برخی اظهارات مطرح شده درباره جان باختن تعدادی از افراد به علت یخ‌زدگی و سرما در استان مازندران، گفت: این موضوع را شدیدا و قویا تکذیب می‌کنم و تاکنون نه تنها هیچ موردی گزارش نشده، بلکه ثبت نیز نشده است.
وی درباره آخرین وضعیت بحران برف در استان مازندران نیز اظهار کرد: خوشبختانه شرایط در رامسر، نوشهر، نور، عباس‌آباد و ... طبیعی است و در تنکابن هم با توجه به اینکه بالاترین حجم برف وجود داشت، شرایط تقریبا طبیعی است.
مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران با اشاره به وصل جریان برق و آب منطقه، افزود: نانوایی‌ها نیز فعالیت خود را از سر گرفته‌اند و در حال ارائه خدمات به شهروندان هستند.
خنجری درباره آخرین وضعیت گاز در منطقه نیز گفت: مشکل گاز در استان مازندران ربطی به برف ندارد و مربوط به برودت هواست که در چند استان کشور شاهد آن بوده‌ایم اما با توجه به اینکه مازندران در انتهای خط لوله انتقال گاز قرار دارد، متاسفانه موازنه جریان گاز منفی شده و جریان گاز در این منطقه دچار قطعی‌هایی شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر جریان گاز در غرب مازندران برقرار است، گفت: تنها در بخش‌هایی از آمل، جویبار و چند شهرستان دیگر با مشکل قطعی گاز روبرو هستیم.

 
 58 روستای غرب مازندران در خاموشی برق بسر می برند/ آب 22 روستا قطع است
اعتضاد مقیمی، مدیرکل دفتر نظارت و توزیع برق وزارت نیرو در جلسه ستاد بحران برق غرب مازندران گفت: 63 روستای غرب مازندران دچار قطعی برق بودند که اکنون 58 روستای منطقه در خاموشی بسر می برند. 71 اکیپ برق برای امدادرسانی به غرب استان اعزام شد و 35 اکیپ آماده داریم و در مجموع 141 اکیپ فعالیت دارند. همچنین  75 ماشین آلات، 10 بالابر به منطقه اعزام شد و بار پست های برق 245.1 مگابایت است.
مجید عبداللهی، مدیرعامل آبفار استان مازندران نیز گفت: 145 روستا دچار قطعی آب شده بودند که تا امروز شمار آن به 22 روستا کاهش یافت. در شهرستانهای محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس مشکل نداریم و در تنکابن و عباس آباد در برخی مناطق مشکل داریم.
وی با بیان اینکه قطعی آب به دلیل یخ زدگی است، از مردم تقاضا کرد تا کنتور آب و لوله ها را محافظت کنند تا خراب شود.
مقیمی افزود: زیرساختهای مازندران ضعیف است. البته  از استانهای معین نیز دستگاههای بسته بندی آب، ماشین دیزل و آب معدنی بسته بسته شده به استان ارسال شده است.
قاسم احمدی نماینده مردم نوشهر و چالوس نیز با بیان اینکه غرب استان مظلوم واقع شده است گفت: فضای بدی را در تنکابن داریم و سه عنصر راه، آب و برق که وابسته به هم هستند، دچار مشکل است. غرب استان یک میلیون نفر جمعیت دارد و باید هرچه زودتر نیروگاه 500 مگاواتی نوشهر به تکمیل برسد و اگر این نیروگاه تاکنون تکمیل می شد، شاهد چنین بحرانی نبودیم.
احمدی یادآورشد: مازندران در زیرساختها دارای مشکل است و باید بیشتر به منطقه توجه شود و مستقل شدن آبفا، آبفار و آب منطقه ای غرب استان مارندان ضروری است.
 

 گاز 15 هزار واحد مسکونی بابل قطع شد
معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار بابل گفت: 15 هزار واحد مسکونی شهرستان طی دیروز و امروز دچار قطعی گاز هستند. پنج هزار واحد مسکونی در روز گذشته و 10 هزار واحد مسکونی بابل امروز دچار قعطی گاز هستند.
کبود فیروزجایی با اشاره به اینکه گاز کلیه شهرک های صنعتی، پاساژها، ادارات و سالن های ورزشی قطع است اظهار داشت: قعطی گاز مرغداری ها نیز در دستور کار قرار دارد و درصدد جایگزین کردن سوخت دوم برای مرغداری ها هستیم تا با قطع گاز آنها حداقل 15 خانوار از نعمت گاز بهره مند شوند.
گاز مناطق شهید بزاز، اسلام، فرهنگ شهر، قاضی کتی، پل محمد حسن خان، شهاب نیا، هاشم آباد و جمال بابل نیز قطع است و وضعیت افت فشار گاز از روز جمعه تاکنون از 550به 90 تقلیل یافته و این به دلیل سرمای شدید و مصرف بالای شهروندان بوده بخصوص برای شهرستان بابل که درانتهای خط استانی قراردارد وضعیت رابحرانی تر کرده است.
علیرضا محسنی رئیس اداره گاز بابل تنها از قعطی گاز مراکز و شهرک های صنعتی خبر داد و گفت: برای جلوگیری از قطعی گاز منازل گاز همه مراکزتجاری، صنعتی و ادارات بابل قطع بوده و با مشترکانی که اقدام به وصل گاز کنند برخورد قانونی خواهد شد.
درحال حاضر جایگزین سوخت گاز در ادارات برق بوده و سعی شده با اطلاع رسانی درخصوص صرفه جویی در گاز منازل نیز از افت فشار گاز جلوگیری شود.
در پی سرمای شدید اخیر در مازندران که منجر به قعطی گازبعضی از واحد های مسکونی دربابل شد مردم این شهرستان با چالش جدی مواجه شدند.

 
امدادرسانی امدادگران گیلان به دو هزار و 526 نفر گرفتار در برف
مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان از امدادرسانی به دو هزار و 526 نفر از افراد گرفتار در برف خبر داد و گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر گیلان جمعه تا امروز به یک هزار و هشت دستگاه خودرو نیز امدادرسانی کردند.
علیرضا خصوصی گفت: انتقال 112 مصدوم به مراکز درمانی، امدادرسانی به دو هزار و 414 نفر به صورت سرپایی و خدمات حمایتی و اسکان اضطراری یک هزار و 270 نفر از جمله اقدمات دیگر امدادگران جمعیت هلال احمر گیلان در پی بارش برف اخیر است. در این مدت 820 بسته غذایی در منازل در محاصره برف و 281 بسته جیره غذایی برای در راه ماندگان توزیع شده است.
توزیع 217 تخته پتو، 70 تخته موکت، چهار هزار و سه کیلو برنج، سه هزار و 59 کیلو قند و شکر، یک هزار و 39 کیلو حبوبات، چهار هزار و 972 قوطی انواع کنسرو، 520 کیلو خرما و شش هزار و 500 قرص نان از دیگر خدمات هلال احمر به افراد گرفتار در برف استان است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان افزود: در این مدت یک هزار و 27 خانوار از امدادرسانی هلال احمر بهره مند شدند و در مجموع 173 عملیات به ثبت رسید.
در حال حاضر 317 نجاتگر، 150 پرسنل و 59  آمبولانس و خودرو کمک دار هلال احمر استان برای امدادرسانی در بحران برف فعال هستند.

 
فرماندار شفت: 90 درصد مشکلات در شهرستان حل شده است
فرماندار شفت گفت: پس از 4 روز جدال با برف سنگین اکنون شهرستان شفت در حالت عادی بسر می‌برد.
جواد شفیعی با توجه به اینکه از چهار ساعت پیش بارش برف در شهرستان شفت متوقف شده است، اظهار کرد: بیش از 99 درصد از راه‌های آسفالت شده این شهرستان باز است و اکنون در تلاش هستیم تا راه‌های خاکی و جاده‌های فرعی روستایی را باز کنیم.
وی افزود: در 24 ساعت گذشته بیش از 300 بسته غذایی توسط هلال احمر در این شهرستان توزیع شده است.
90 درصد مشکلات در شهرستان نیز حل شده و شفت در حالت عادی به سر می‌برد، اکنون امکانات برف ‌وبی برای باز کردن کوچه‌های فرعی و پیاده‌روها به کار گرفته شده است.
همچنین راه تمامی روستاهای شهرستان شفت در حال حاضر باز است و راه روستای کوهستانی و ییلاقی خرم‌کش نیز به عنوان آخرین روستا در حال بازگشایی است.
شفیعی گفت: پس از رفع مشکلات اصلی مردم این شهرستان با همکاری بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی در زمینه میزان خسارت وارده به مجموعه‌های کشاورزی، ساختمان‌های تجاری، مسکونی و... برآورد حاصل می‌شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.